fehértoll blogja

Friss topikok

  • xm95: Méltó visszatérés, gratulálok! (2016.04.07. 12:42) harminchetedik, avagy melinda
  • -bobolysza-: úgy hívták Isten "Isten meghalt." /Nietzesche/ "Nietzsche meghalt." /Isten/ még jó, hogy gnoszt... (2011.10.08. 19:17) harmincnegyedik, avagy kalapács
  • Dreistein: Boldog karácsonyt málnabácsi! Szeretettel gondolok rátok! bobek+kökesz+ a törpe (2010.12.26. 20:07) harmincharmadik
  • ferkenorka: találkoztam már boldogabb "cigányokkal" is. fékevesztett ünnepi borúlátás. felér egy Amanita phall... (2009.12.13. 20:12) huszonnyolcadik avagy wish you were here
  • apszolut: Előbb-utóbb elolvasom, kicsit késve, kicsit lemaradva, kicsit irigykedve, most is. Nem mondom, ho... (2009.06.06. 20:09) huszadik avagy szeat

Linkblog

HTML

tizennyolcadik avagy nyolcvanhat

2009.03.14. 13:57 | fehértoll | Szólj hozzá!

Este van. Megyek a járdán. Kezemben szatyor. A boltba megyek.Kezemben szatyorral a boltba megyek. Ma este is. A szatyorban üvegek. Boros üvegek. Meg sörös. Két boros és két sörös. Zörögnek a szatyorban. A bolt nincs messze hamar odaérek. Közben latolgatok. Két bort és három sört, vagy két bort két sört vegyek. A bor tovább tart. A sörtől sokat kell pisálnom. De bor után jólesik. Bor után szomjas vagyok. Le kell öblíteni. De egy üveg bor nem elég. Két bor két sör. A boltban két eladónő, két vásárló. Beadom a szatyrot az üvegekkel. Csere lesz mondom. Minden kérdezi. Minden felelem és megyek hátra. A gyümölcslevek hátul vannak. Veszek két liter szőlőlevet. A gyerekeknek. Fedezet. Álca. Mentegetőzés. Magam előtt. Mások előtt. A világ előtt. Hogy én nem csak alkoholt. Én gyerekeimre is gondolok. Utána a sörök. Végignézem a kínálatot. Persze csak az olcsóbbak között. Kétszer kilencvenkilenc. Aztán a borokhoz megyek. Ugyanazt veszem mint tegnap. Meg tegnapelőtt. Meg mindig. Félszárazat. Vöröset. Vagy fehéret. Olcsót ebből is. Kétszáznyolcvankilencbe fáj. Kétszer. Beállok a sorba azóta már jöttek újabbak. Előttem egy szakadt férfi kér két feles vodkát. Egyik zsebbe másik bolt előtt gallér alá. Szánakozok rajta. Alkoholista. Szegény . Nem úgy mint én. Én nem vagyok ilyen. Csak az alkeszek isznak felest a bolt előtt. Én nem. Én otthon. Szalonivó. Közben még a csokikat édességeket vizslatom. Veszek három twinnert. A gyerekeknek azt is. Hogy érezzék. Hogy ma is érezzék. Hogy szeretve vannak. Hogy gondolva van rájuk. Az apjuk szereti őket. Itt a bizonyíték. Két liter szőlőlé meg három csoki. Sorra kerülök. Ennyi kérdezi a nő. Körülnézek mintha valami még kéne. Egy zöld orbitot. Cukormenteset. A fogaim miatt. A maradék miatt. Meg hogy ne érződjön piaszag. Fizetek. Ezerháromszáz körül. Mackózsebből kibányászok kétezret. Visszaad. Elrakom a visszajárót. Berakom a szatyorba az árut. Gondosan. Egyik oldalra a két sört. Másikra a két bort. Középre a szőlőlé. Hogy ne zörögjenek. Csokikat orbitot is beledobom. Kosarat a helyére. Blokkot a szemétbe. Köszönök kimegyek. Megyek a járdán. A kezemet húzza a szatyor. Fáj a könyököm. Átveszem a másikba. Félúton eszembe jut elfelejtettem a kenyeret. Átkozódom. Visszafordulok. Be a boltba. Jópofizás. Kenyérért hátra. Kifizetem hazamegyek. Ma is. Tegnap is. Meg azelőtt. Mindennap. Már nem. Egy csepp sem. Nem kell. Meg vagyok nélküle. Könnyű volt. Jól érzem magam. Nem vagyok büszke rá. Nem érdem. Állapot. Ma nyolcvanhat napja. Már nyolcvanhat. Még csak nyolcvanhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://feherblog.blog.hu/api/trackback/id/tr721001741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása